Subregionalny Produkt Turystyczny Borów Dolnośląskich – prace nad strategią

Opublikowano: piątek, 13, listopad 2009 19:39
Odsłony: 4789



W siedzibie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości w Bolesławcu 9 grudnia 2008 odbyło się spotkanie robocze z przedstawicielami gmin tworzących Subregion Bory Dolnośląskie. Spotkanie dotyczyło, opracowywanej przez Karkonoską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A., Subregionalnej Strategii Rozwoju Turystyki w Borach Dolnośląskich. Strategia dla Subregionu Borów Dolnośląskich jest jedną z 11 opracowywanych na Dolnym Śląsku. Obszar subregionu Borów Dolnośląskich obejmuje także gminy z Wrzosowej Krainy, wśród których znalazł się Przemków, Chocianów, Lubin oraz Bolesławiec.

Podczas warsztatu omówiono stan zaawansowania prac nad koncepcją Subregionalnego Produktu Turystycznego Borów Dolnośląskich. Sporo miejsca w koncepcji poświęcono Wrzosowej Krainie, m.in. jej produktom lokalnym. Materiały, które posłużyły do opracowania dokumentu, to w dużej mierze dane pochodzące z ankiet wypełnianych przez gminy. Prace nad częścią diagnostyczną zostały zakończone. Ostateczna wersja dokumentu powstanie do końca bieżącego roku. Uczestnikom spotkania przedstawiona została wstępna lista sieciowych produktów turystycznych Subregionu Borów Dolnośląskich. Zaliczyć do nich można:
1. Świat leśnego runa Borów Dolnośląskich.
2. Rodzinne trasy piesze i rowerowe Borów Dolnośląskich.
3. Szlaki wodne Borów Dolnośląskich.
4. Wrzosowa Kraina Borów Dolnośląskich.
5. Bory wypoczynku i relaksu.
6. Turystyka konna w Borach Dolnośląskich.
7. Kraina Ceramiki i Szkła.
8. Tajemnica i magia Borów Dolnośląskich.
9. Bory Dolnośląskie – Kraina Wielu Kultur.
10. Produkty lokalne Borów Dolnośląskich.
11. Bory sportu i rekreacji.
12. Agroturystyka tajemniczych Borów.
13. Zabytki architektury Borów Dolnośląskich.

Spotkanie było także okazją do dyskusji nad systemem identyfikacji wizualnej Subregionu Borów Dolnośląskich. Sporo zamieszania wśród uczestników warsztatów wywołały przedstawione przez Karkonoską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości propozycje logo, które miałoby być kojarzone z Subregionem. W wyniku trudności z jednoznacznym wyborem znaku graficznego identyfikującego obszar Borów Dolnośląskich, KARR przygotuje kolejną propozycję.
Ostatnim omawianym punktem programu spotkania były zadania inwestycyjne, które należałoby wprowadzić do strategii, aby Subregion Borów Dolnośląskich spełniał funkcję katalizatora rozwoju turystyki.

as